Αριθμ. Πρωτ: 75 |
Λαμία, 10/10/2014 |
ΠΡΟΣ
Τα
μέλη μας
|
Στις εγκυκλίους για την
αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση απαντάμε με διεύρυνση του μετώπου της άρνησης και
αποτροπής των σχεδίων σε βάρος των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου.
Στις
30/9/14 το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε :
1.
Εγκύκλιο (μέσω περιφέρειας) που καλεί τους δ/ντές που δεν έκαναν την εξ
αποστάσεως επιμόρφωση – πιστοποίηση αξιολογητή να την κάνουν μέχρι της
15/10.
2.
Εγκύκλιο που καλεί όσα σχολεία έχουν να “τροποποιήσουν ή συμπληρώσουν” την
έκθεση αυτοαξιολόγησης της προηγούμενης χρονιάς μπορούν να το κάνουν μέχρι το
τέλος Οκτωβρίου. Θέμα: « Δυνατότητα εκ νέου πρόσβασης στο «ΔΙΚΤΥΟ» του Παρατηρητηρίου της
ΑΕΕ για τυχόν τροποποιήσεις- συμπληρώσεις της Ετήσιας Έκθεσης Αξιολόγησης του
Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ ) του σχολικού έτους 2013 – 2014 από τις σχολικές
μονάδες της χώρας»
3.
Εγκύκλιο που καλεί όλα τα σχολεία να προχωρήσουν τις διαδικασίες
αυτοαξιολόγησης για τη σχολική χρονιά 14-15 με την ανάρτηση στο παρατηρητήριο
του προγραμματισμού όσο και των σχεδίων δράσης μετατοπίζοντας την ημερομηνία
για το τέλος Νοέμβρη. ΘΕΜΑ: «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής
μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015» - Οδηγίες
και Κατευθύνσεις (2ο έτος εφαρμογής της ΑΕΕ)»
Παράλληλα
με όλα αυτά τρέχει η προκήρυξη – μέχρι 7/10 - για την εκδήλωση ενδιαφέροντος
αυτών που θέλουν να συμμετέχουν στη συγκρότηση των 5 μελών επιτροπών εξωτερικής
αξιολόγησης ανά νομό ως παραρτήματα της ΑΔΠΠΔΕ (αρχής διασφάλισης ποιότητας της
εκπαίδευσης).
Είναι
φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί από τη μια να δείξει ότι προχωράει
απρόσκοπτα η αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα και να πετύχει την υποταγή των
εκπαιδευτικών με την ακόμα πιο σκληρή επιβολή όλου του αξιολογικού πλαισίου.
Γι αυτό προχωράει στη συγκρότηση των 5μελών εξωτερικών αξιολογητών,
εξέλιξη που διαλύει τις όποιες αυταπάτες καλλιεργούν ορισμένοι για “χαλαρή
αξιολόγηση” και “δεν θα κινδυνέψει κανένας”.
Στην
πραγματικότητα όμως με τις παραπάνω εγκυκλίους το Υπουργείο ομολογεί το
τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει καθώς, παρά τις απειλές και όλα τα μέσα που
χρησιμοποίησε, ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των εκπαιδευτικών δεν υποτάχτηκε και δεν
μπήκε στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση. Γι αυτό “κάνει την ανάγκη
φιλοτιμία” και τους παρακαλεί – εκπαιδευτικούς και δ/ντές – να το ξανασκεφτούν
και να υποβάλουν τώρα.
Χαιρετίζουμε
τους δ/ντές του συλλόγου μας που δεν συμμετείχαν στην
εξ αποστάσεως επιμόρφωση αρνούμενοι την πιστοποίηση και το ρόλο του αξιολογητή.
Χαιρετίζουμε
τους χιλιάδες δ/ντές στην χώρα που δεν συμμετείχαν
στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση -ξεπερνάν κατά πολύ το 1/3 σε όλη τη χώρα.
Χαιρετίζουμε
τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς που
αρνήθηκαν να συμμετέχουν στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
·
Τώρα που αποδεικνύεται, από το ίδιο το υπουργείο ότι το ρεύμα της αντίστασης
και ανυπακοής που εκφράστηκε στη εκπαίδευση είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο
προσπαθούσαν να μας πείσουν.
·
Τώρα που τα όρια για την υποβολή
σχεδίων δράσης από τα τέλη Σεπτέμβρη που όριζε η πρώτη εγκύκλιος μετατοπίστηκαν
για τα τέλη Νοέμβρη, αποδεικνύοντας το φόβο του Υπουργείου και
ακολουθώντας την πεπατημένη στο υπόλοιπο δημόσιο.
·
Τώρα που το μέτωπο αυτό έχει
τροφοδοτηθεί από τους εργαζόμενους σε όλο το δημόσιο οι οποίοι με
μαζικές διαδικασίες έχουν σταματήσει παντού την αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση,
κονιορτοποιώντας τα χρονικά περιθώρια
που άλλαξαν 4 φορές από τον υπουργό Μητσοτάκη, οδηγώντας σε αδιέξοδο το
Υπουργείο διοικητικής μεταρρύθμισης και την κυβέρνηση.
·
Τώρα είναι η ώρα για να προχωρήσουμε ακόμα πιο αποφασιστικά και να διευρύνουμε
την αντίσταση – να περάσουμε στην
αντεπίθεση.
Συμμετέχουμε στην
απεργία – αποχή αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης και δε συζητούμε κανένα σχέδιο δράσης για φέτος. Καλούμε τα
σχολεία που είχαν υποβάλει έκθεση αυτοαξιολόγησης τον Ιούνιο , να μην συζητήσουν κανένα
σχέδιο δράσης για
φέτος.
·
Καλούμε όχι μόνο τους συλλόγους
διδασκόντων που δεν συμμετείχαν στην αυτοαξιολόγηση να επιμείνουν στην στάση τους αποφασιστικά αλλά και τους συλλόγους
που συμμετείχαν, με όποιο τρόπο, να επανεξετάσουν τη στάση τους και να αποσύρουν την έκθεση που υπέβαλλαν,
τώρα που τους δίνεται η δυνατότητα να “τροποποιήσουν” την έκθεση που υπέβαλαν
τον Ιούνιο.
·
Καλούμε όλους τους συλλόγους διδασκόντων να μη συμμετέχει κανένας στην
αυτοαξιολόγηση φέτος – κανένας ΝΑ ΜΗΝ υποβάλει σχέδια δράσης και να μην
αναρτήσει τον προγραμματισμό στο παρατηρητήριο της ΑΕΕ.
·
Καλούμε τους δ/ντές που δεν συμμετείχαν
στην εξ αποστάσεως να επιμείνουν στη στάση τους , ενώ καλούμε όσους συμμετείχαν
να ανακαλέσουν την συμμετοχή τους.
ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΘΑ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΜΕ
ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ, ΤΗ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΘΗΛΩΣΗ, ΤΗΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ, ΤΟ ΦΟΒΟ, ΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ
ΑΓΟΡΑΣ
Διαμηνύουμε
σε κάθε κατεύθυνση ότι το ρεύμα άρνησης
και ανυπακοής στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση θα μεγαλώσει και θα σαρώσει τους
εμπνευστές της και όσους τη στηρίζουν. Δεν πρόκειται να ανακοπεί με όποιες
απειλές ή μεθοδεύσεις ή ακόμα και με δικαστικές αποφάσεις που θα βγάλουν
παράνομη την απεργία - αποχή.
Συμμετέχουμε
όλοι και όλες στην απεργία – αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ από τις
διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης αλλά και της αυτοαξιολόγησης –
αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του
εκπαιδευτικού έργου που πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού
πλαισίου (Ν. 3848/10, 4024/11, ΠΔ 152/13) με ημερομηνία έναρξης την 23η
Σεπτεμβρίου.
Δεν αναρτούμε τίποτα,
δεν καταθέτουμε τίποτα, συσπειρωνόμαστε.
H αξιολόγηση δε θα
περάσει.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.
Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου