Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ


Αριθμ. Πρωτ: 8

Λαμία, 15/2/2015

 



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

 

        Λαμβάνοντας  υπόψη  την  έγγραφη  ομόφωνη  αναφορά (πράξη 10/13.2.2015) του συλλόγου  διδασκόντων  του  18ου  Δημοτικού  σχολείου  Λαμίας  και  τον νόμο  με  τα  καθήκοντα  και  τις  αρμοδιότητες  των  σχολικών  συμβούλων  (ΦΕΚ 1340/2002 - Φ.353.1/324/105657/Δ1)  Άρθρο 9/2 παρ. στ’ όπου αναφέρει  «στ. Παρακολουθούν, ύστερα από ενημέρωση των εκπαιδευτικών, διδασκαλίες και κάνουν τις αναγκαίες παρατηρήσεις και υποδείξεις σχετικά με τους τρόπους σχεδιασμού, οργάνωσης και πραγματοποίησης της διδασκαλίας.»  καταγγέλλουμε  την  αιφνιδιαστική  και  απροειδοποίητη  επίσκεψη  της  σχολικής συμβούλου 2ης  Εκπαιδευτική Περιφέρεια Π.Ε. Ν. Φθιώτιδας Χρυσαυγής Γλένη στο  18ο  Δημοτικό  Σχολείο  Λαμίας. Θεωρούμε  ότι  η  πράξη  είναι  παράνομη  και  δημιουργεί  πρόβλημα  στη  συνεργασία  εκπαιδευτικών  σχολικής  μονάδας  και  σχολικής  συμβούλου.
       Το  Δ.Σ.  θα  επιδιώξει  άμεσα  συνάντηση  με  την  σχολική  σύμβουλο  για  την  διευκρίνιση  κι  άλλων  ζητημάτων.

ΓΙΑ  ΤΟ  Δ. Σ.

Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                Ο  ΓΕΝ.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 



ΒΑΓΓΕΛΟΣ  ΣΤΕΦΑΝΟΣ                                         ΚΑΙΛΑΣ  ΚΩΣΤΑΣ


Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015

Εμπλοκή ιδιωτικής εταιρείας στην αξιολόγηση λειτουργία των σχολείων ΕΑΕΠ


Αρ. Πρωτ.1386
Αθήνα 10/2/2015
Προς
Τους Συλλόγους των εκπαιδευτικών Π.Ε.


Θέμα : Εμπλοκή ιδιωτικής εταιρείας στην αξιολόγηση λειτουργία των σχολείων ΕΑΕΠ
 Είναι πραγματικά θλιβερό το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας που με πρόσχημα την εφαρμογή του τύπου σχολείου που ονόμασε «Νέο Σχολείο» ή «Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος» δε δίστασε να καταργήσει και να συγχωνεύσει (σε υλοποίηση των μνημονιακών πολιτικών) πλήθος σχολικών μονάδων δε βρήκε ποτέ το χρόνο και δεν είχε την «περιέργεια» να «αξιολογήσει» το δημιούργημά του. Στα χρόνια λειτουργίας των σχολείων ΕΑΕΠ ούτε το ίδιο το Υπουργείο αλλά ούτε και το Ι.Ε.Π. απέκτησαν εικόνα για τα προβλήματα αυτών των σχολείων κι ούτε προχώρησαν, φυσικά, σε καμία ενέργεια βελτίωσης της λειτουργίας τους.
  Θυμίζουμε ότι μόνο η Δ.Ο.Ε. με μεγάλη πανελλαδική έρευνα – μελέτη που υλοποίησε το Ι.Π.Ε.Μ. – Δ.Ο.Ε. απεικόνισε την πραγματικότητα σχετικά με τα σχολεία αυτά και έθιξε το σύνολο των προβλημάτων που έχουν δημιουργήσει σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.
  Αποτελεί, όμως, πραγματική πρόκληση το να απευθύνεται στους Διευθυντές, τους εκπαιδευτικούς και γονείς μια ιδιωτική εταιρεία η οποία, όπως αναφέρει στην επιστολή της, έχει συνάψει σύμβαση με το Υπουργείο Παιδείας για την αποτίμηση της λειτουργίας των σχολείων Ε.Α.Ε.Π. και να τους δίνει οδηγίες για το πώς  να καταχωρίσουν σε συγκεκριμένο ιστοχώρο , στοιχεία που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου.
  Γνωρίζουμε ότι η πιθανότερη απάντηση που θα πάρουμε είναι ότι αυτό προβλέπεται από τη διαδικασία απορρόφησης του κοινοτικού κονδυλίου που έχει εγκριθεί για το σχετικό έργο. Αυτό όμως που θα πρέπει να κατανοήσουν οι ασκούντες την εκπαιδευτική πολιτική είναι ότι αυτή δεν μπορεί να εκχωρείται σε εξωθεσμικούς, άσχετους με την εκπαίδευση φορείς (πόσο μάλλον ιδιωτικούς) αλλά πρέπει να ασκείται υπεύθυνα από αυτούς που είναι επιφορτισμένοι με αυτό το σημαντικό έργο.
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην ακύρωση της συγκεκριμένης σύμβασης και να προσέλθει σε έναν σοβαρό και εμπεριστατωμένο διάλογο με τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία για το μέλλον του σχολείου όπως το έχουν ανάγκη τα παιδιά μας κι όχι όπως επιβάλλεται από πολιτικοοικονομικές επιταγές και συμφέροντα. Καλούμε, τέλος, τους εκπαιδευτικούς να μην ανταποκριθούν στα όσα ζητά η συγκεκριμένη και κάθε ιδιωτική εταιρεία και να μην καταχωρήσουν κανένα στοιχείο σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων.

Για την απόφαση Λοβέρδου στις 26 Ιανουαρίου σχετικά με τις αμοιβές των στελεχών που υλοποίησαν την αξιολόγηση


Αρ. Πρωτ.1388
Αθήνα 11/2/2015
Προς
Τους Συλλόγους των εκπαιδευτικών Π.Ε.



Θέμα: Για την απόφαση Λοβέρδου στις 26 Ιανουαρίου σχετικά με τις αμοιβές των στελεχών που υλοποίησαν την αξιολόγηση
  Στις 26 Ιανουαρίου 2015, μια μέρα μετά τις βουλευτικές εκλογές, ο βουλευτής πλέον, τέως Υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος , υπέγραψε απόφαση με τον τίτλο «Έγκριση παροχής υπηρεσιών των στελεχών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την υποστήριξη και υλοποίηση των επιμορφωτικών δράσεων στο πλαίσιο της Πράξης “Προκαταρκτικές ενέργειες για την εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης” με κωδικό ΟΠΣ 453588 - Οριζόντια Πράξη».  Με την απόφαση αυτή εγκρίνονται κονδύλια για την παροχή υπηρεσιών «εκτός ωραρίου εργασίας» από 15-3-2014 έως 31-10-2015  για  «στελέχη» της Εκπαίδευσης (διευθυντές Π.Ε και Σχολικοί Σύμβουλοι) που ενάντια στις αποφάσεις του Κλάδου εργάστηκαν για την εφαρμογή της αξιολόγησης – χειραγώγησης.
    Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. που σε όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα συγκρούστηκε με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αντιστεκόμενο μαζί με χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης – χειραγώγησης και την επαναφορά στον επιθεωρητισμό , υπερασπιζόμενο το δημόσιο σχολείο της παιδαγωγικής ελευθερίας, καταδικάζει την απαράδεκτη απόφαση του τέως Υπουργού Παιδείας και ζητά από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την άμεση ακύρωσή της.

Προγραμματικές δηλώσεις του νέου Υπουργού Παιδείας


Αρ. Πρωτ.1389
Αθήνα 11/2/2015
Προς
1. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.


Θέμα: Προγραμματικές δηλώσεις του νέου Υπουργού Παιδείας
               
Με έκπληξη και αγανάκτηση οι εκπαιδευτικοί της Δημόσιας Εκπαίδευσης άκουσαν, τη δεύτερη ημέρα των προγραμματικών δηλώσεων στη Βουλή για τα ζητήματα της εκπαίδευσης (9-2-2015), τον Υπουργό Παιδείας κ. Αριστείδη Μπαλτά μεταξύ άλλων να τονίζει:
«… καλά σχολεία την εποχή μου ήταν τα δημόσια, ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα αν μου επιτρέπεται η σχετική μεγαλοστομία είναι ότι από τότε μέχρι σήμερα, καλά σχολεία είναι τα ιδιωτικά, αυτό είναι τραγικό, είναι τραγικό αυτό, πρέπει να αντιστραφεί αυτή η σχέση, αλλά για να αντιστραφεί αυτή η σχέση δεν μπορεί να γίνει δια διατάγματος, δια της ισοπέδωσης, διότι όλοι το ίδιο είναι άρα θα πάρουν όλοι το βραβείο Νόμπελ…».
                Θα πρέπει ο νέος Υπουργός Παιδείας να συνειδητοποιήσει ότι το Δημόσιο Σχολείο παρά την εγκατάλειψή του από την πολιτεία (με τις χαμηλότερες δαπάνες για την Παιδεία σε όλη την Ε.Ε. στο 2% του ΑΕΠ, την επιστημονική – οικον0μική υποβάθμιση των λειτουργών του, τα απαρχαιωμένα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία και τις σοβαρές ελλείψεις σε βασικές υποδομές), δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα την  ιδιωτική εκπαίδευση και αυτό χάρη στο φιλότιμο και την υψηλή αίσθηση καθήκοντος που επιδεικνύουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης.
                Ελπίζουμε, η νέα πολιτική ηγεσία, ξεφεύγοντας από άστοχες και επικίνδυνες «διαπιστώσεις», να έχει πράγματι ως στόχο της την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και με τις αποφάσεις της να αποκαταστήσει το έλλειμμα της μέριμνας που επιδεικνύει διαχρονικά η πολιτεία απέναντί του ανταποκρινόμενη τόσο στο σημαντικό έργο που επιτελούν οι εκπαιδευτικοί, κάτω από αντίξοες συνθήκες, όσο και στην ανάγκη των μαθητών για υψηλού επιπέδου δημόσια Παιδεία.