Κυριακή, 30 Μαρτίου 2014

ΔΟΕ- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ για τον καθορισμό της συλλογικής δράσης και στάσης μας απέναντι στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση



Αρ. Πρωτ.757
Αθήνα 30/3/2014
Προς
1.Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
για τον καθορισμό της συλλογικής δράσης και στάσης μας απέναντι στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η επίθεση που δέχεται η Δημόσια εκπαίδευση από την Κυβέρνηση δεν είναι ξεκομμένη από τη συνολική επίθεση απέναντι σε ολόκληρη την κοινωνία. Η επίθεση, συγκεκριμένα ενάντια στην εκπαίδευση, απειλεί με επαγγελματικό αφανισμό τους εκπαιδευτικούς και οδηγεί σε παραπέρα συρρίκνωση όλων των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Η οριστική απόλυση των συναδέλφων της Δευτεροβάθμιας αλλά και όλων των ευρισκόμενων σε διαθεσιμότητα Δημόσιων Υπαλλήλων, δείχνει τις διαθέσεις Κυβέρνησης και Υπουργείου για την κατάργηση της μονιμότητας στο δημόσιο.
Η επιχειρούμενη αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση-χειραγώγηση, αποτελεί  την αιχμή του δόρατος της κυβερνητικής επίθεσης, απέναντι στη Δημόσια Εκπαίδευση. Με «εργαλείο» τις διάφορες  μορφές αξιολόγησης το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν:
·         Να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς αφού συνδέουν την αξιολόγηση με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του.
·         Να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς, να ελέγξουν και να χειραγωγήσουν τη μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντάς την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.
·         Να κατηγοριοποιήσουν τα Σχολεία.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Δεν είναι τυχαία η ημερομηνία έκδοσης της εγκυκλίου Αρβανιτόπουλου: Δυο (2) μέρες μετά την οριστική απόλυση Δημοσίων Υπαλλήλων (στις 22/3/2014) για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας.
Ταυτόχρονα το Υπουργείο Παιδείας νομοθετεί τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, δεν έχει εκδώσει ακόμη την εγκύκλιο των μεταθέσεων και ταυτόχρονα επεξεργάζεται και προωθεί σχέδια για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που αφορά την οργανικότητα ενώ ετοιμάζει νέο κύμα συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων.
Απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς, το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα δίνει μια ιστορική μάχη για τη διαφύλαξη της παιδαγωγικής ελευθερίας και της δημοκρατίας στο ελληνικό σχολείο:
·                     Με απεργίες και διαδηλώσεις σε όλη τη χώρα.
·                     Με την πραγματοποίηση μαζικών Γενικών Συνελεύσεων και εκδηλώσεων-συζητήσεων σε κάθε πόλη της Ελλάδας.
·                     Με την υπογραφή του κειμένου της Ομοσπονδίας ενάντια στην Αξιολόγηση – Χειραγώγηση από το σύνολο σχεδόν των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (58.650 υπογραφές πανελλαδικά, ποσοστό 93,5%).
·                     Με την ακύρωση των σεμιναρίων των Σχολικών Συμβούλων για την αυτοαξιολόγηση σε όλη την Ελλάδα.
·                     Με την ακύρωση των σεμιναρίων για την αξιολόγηση στο Υπουργείο Παιδείας μετά από μαζικές και μαχητικές κινητοποιήσεις.
·                     Με τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων στις οποίες οι εκπαιδευτικοί αποφάσισαν να μη συμμετέχουν με τη θέλησή τους στη συγκρότηση των ομάδων εργασίας για την αυτοαξιολόγηση.
Μέσα από όλες αυτές τις διαδικασίες, καταγράφηκε η συντριπτική αντίθεση του κλάδου στην επιχειρούμενη αξιολόγηση-χειραγώγηση και αυτό είναι μια πραγματικότητα που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η νέα εγκύκλιος, αποκαλύπτει το πραγματικό πρόσωπο της αξιολόγησης. Ο ίδιος Υπουργός που πέρσι επιστράτευσε τους καθηγητές, επιστρατεύει φέτος τους Διευθυντές των Σχολείων επιχειρώντας με τη βία να επιβάλλει το νομοθετικό έκτρωμα το οποίο θεμελιώνει τον επαγγελματικό αφανισμό των εκπαιδευτικών και οδηγεί στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Η εγκύκλιος αυτή εγείρει μέγιστο ζήτημα αντιδημοκρατικής εκτροπής. Η ανάθεση, με την εντολή μιας εγκυκλίου, οδηγεί σε άκρως επικίνδυνα μονοπάτια την όποια δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, ανατρέπει το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων και τη θέση του εκπαιδευτικού σε αυτόν. Είναι μνημείο αντιδημοκρατικής οπισθοδρόμησης που μεταβάλει άρδην το τοπίο στη διοίκηση της εκπαίδευσης και ως τέτοιας σημασίας χρειάζεται να αντιμετωπιστεί από το εκπαιδευτικό κίνημα αλλά και όλους όσους  εξακολουθούν να οραματίζονται την παιδαγωγική ελευθερία ενός δημοκρατικού σχολείου.
Κανείς δε δικαιούται να σιωπήσει πια!
Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να απαντήσει σε αυτή την επίθεση, σε αυτή την πρωτοφανή αντιδημοκρατική εκτροπή.
Για την οργάνωση του αγώνα το Δ.Σ. της ΔΟΕ προτείνει:

·                     Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, όσοι δεν το έχουν ήδη κάνει,  να επιβεβαιώσουν τη βούλησή τους να μη στελεχώσουν εθελοντικά τις ομάδες εργασίας, να ολοκληρώσουν τη σύνταξη των πρακτικών και να γνωστοποιήσουν την απόφασή τους στον τοπικό Σύλλογο. Έχει μεγάλη σημασία να αποτυπωθεί η απουσία συναίνεσης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
·                     Με βάση τις εξελίξεις και την πορεία του αγώνα, εάν το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κρίνει απαραίτητο, θα ζητήσει από του Διευθυντές των σχολείων να θέσουν στη διάθεσή του την πρόθεση παραίτησής τους, αποστέλλοντας σχετικό κείμενο απευθείας στην Ομοσπονδία, προκειμένου να αξιοποιηθεί συνδικαλιστικά (και όχι υπηρεσιακά) στον αγώνα κατά της εφαρμογής της αξιολόγησης – χειραγώγησης.
·                     Οι συνάδελφοι Διευθυντές μετά την «επιστράτευσή» τους, όταν, αναγκαστικά, ορίσουν τις ομάδες εργασίας να αναφέρουν (στην πράξη ανάθεσης) ότι το κάνουν από υπηρεσιακό και μόνο καθήκον παρά το γεγονός ότι γνωρίζουν πως καλούνται να εκτελέσουν μια παράνομη εντολή την αντίθεση τους στην οποία δηλώνουν (όπως αναφέρει και η γνωμοδότηση της Νομικού Συμβούλου της Δ.Ο.Ε.).
·                     Καλούμε τους Σχολικούς Συμβούλους να συνταχθούν με τον αγωνιζόμενο Κλάδο και να βρεθούν στη δική μας πλευρά το τριήμερο της «επιμόρφωσής» τους για την αξιολόγηση αλλά και σε όλη την πορεία του αγώνα κατά της αξιολόγησης - χειραγώγησης.
·                     Οι Σύλλογοι εκπαιδευτικών να ενημερώσουν άμεσα το Δ.Σ. της ΔΟΕ, για τον αριθμό των Συλλόγων Διδασκόντων που δε συναίνεσαν εθελοντικά στη στελέχωση των ομάδων εργασίας. 

Το Δ.Σ. της ΔΟΕ προχωρά σε συντονισμό του αγώνα με στόχο την ακύρωση και την κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης, με τα παρακάτω βήματα:
·                     Κηρύσσει 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση για την Παρασκευή 4 του Απρίλη και καλεί τους εκπαιδευτικούς του Λεκανοπεδίου και των όμορων περιοχών σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας, στο Μαρούσι, από τις 12 το μεσημέρι.
·                     Αποτρέπει την πραγματοποίηση του σεμιναρίου των Σχολικών Συμβούλων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για την αξιολόγηση  την Παρασκευή 4/4, το Σάββατο 5/4 και Κυριακή 6/4.
·                     Κηρύσσει διαρκή στάση εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για όλο το χρονικό διάστημα ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, όταν καλούνται σε συνεδρίαση της ομάδας εργασίας στην οποία, ως «επιστρατευμένοι», συμμετέχουν.
·                     Κηρύσσει 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση για την Τετάρτη 9 του Απρίλη, προκειμένου οι Εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να ενώσουν τις δυνάμεις τους με το σύνολο των εργαζομένων στον Δημόσιο και Ιδιωτικό τομέα.

Θυμίζουμε ότι ήδη έχει ξεκινήσει τόσο η νομική διαδικασία με την κατάθεση αίτησης ακύρωσης της συγκεκριμένης εγκυκλίου όσο και η διερεύνηση άλλων νομικών ενεργειών ενάντια στην επιβολή της αξιολόγησης.
Με την ολοκλήρωση αυτών των δράσεων προχωρούμε σε κύκλο Γενικών Συνελεύσεων και Ολομέλεια Προέδρων για τη λήψη αποφάσεων για την παραπέρα πορεία σχετικά με το ζήτημα της αυτοαξιολόγησης και της ατομικής αξιολόγησης.




ΔΟΕ- ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ



 

Πρόσκληση σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση


 

      Αριθμ. Πρωτ: 29

 

  Λαμία, 29/3/2014

 

              ΠΡΟΣ:  Τα μέλη μας


  

Πρόσκληση  σε  Έκτακτη Γενική Συνέλευση

       Με την υπογραφή, από τον υπουργό παιδείας, της νέας «αναγκαστικής» εγκυκλίου για  την  διαδικασία  της  αυτοαξιολόγησης, επιβεβαιώνεται  η μεγάλης  στρατηγικής  σημασίας  ήττα,  που υπέστη το  Υπουργείο  Παιδείας και  η  κυβέρνηση, στον  μέχρι  τώρα  πόλεμο  που  άνοιξαν  εναντίον  των εκπαιδευτικών  και  του  δημόσιου  σχολείου, μη  μπορώντας  να  επιτύχουν  την  εθελούσια  συμμετοχή  μας  στην  αξιολόγηση.
       Καθολικά  οι σύλλογοι διδασκόντων αρνήθηκαν  τη συμμετοχή τους.
       Κατανοούμε  ότι  η  ενότητα  και  η  αλληλεγγύη μας  τους  τρόμαξε. Τώρα  επιχειρούν «κατ’ εντολήν»  να  μας  διασπάσουν. Το  Δ.Σ.  του  Συλλόγου  μας, όπως  έπραξε  όλο  αυτό  το  διάστημα, υπεύθυνα  και  αποφασιστικά,  αναζητά  με  συλλογικούς  τρόπους  τις απαντήσεις, οι οποίες και  τον  αγώνα  υπεράσπισης  του  δημόσιου  σχολείου  θα  συνεχίζουν  και  θα  προστατεύουν  όλους  τους συναδέλφους.
Σας  καλούμε  να  συζητήσουμε  και  να  συναποφασίσουμε  την στάση μας απέναντι στη νέα εγκύκλιο σχετικά με τη διαδικασία για την αυτοαξιολόγηση. Θα υπάρξει ενημέρωση για τις τελευταίες εξελίξεις από τη συνεδρίαση του ΔΣ της ΔΟΕ.
      Όλοι  στην  Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2014 και ώρα 7:00 μ.μ. στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Φθιώτιδας  (Πλ. Διάκου – Λαμία).

  Επίσης,  καλούμε  τους  Διευθυντές  και  Προϊσταμένους  Δημοτικών  Σχολείων  και  τις  Προϊσταμένες  των  Νηπιαγωγείων  του  Νομού  μας  σε  συνάντηση  την  Τρίτη  1  Απριλίου  2014  και  ώρα  7.00μ.μ.,  στην  αίθουσα  εκδηλώσεων του 7ου  Δημοτικού  Σχολείου Λαμίας,  προκειμένου να συζητήσουμε  σχετικά  με  την  στάση  μας  για τα  επόμενα  βήματα  της  αυτοαξιολόγησης,  αλλά  και  της  επερχόμενης  αξιολόγησης.    
  Σας τονίζουμε ότι είναι  αναγκαία η παρουσία όλων και ιδιαίτερα των Προϊσταμένων των Νηπιαγωγείων εξαιτίας της ιδιάζουσας κατάστασης που επικρατεί σ’ αυτά, σχετικά με το ωράριο εργασίας, τη δυσκολία ή την αδυναμία στη συγκρότηση ομάδων εργασίας, κ.λ.π.

ΓΙΑ  ΤΟ  Δ. Σ.

                 Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                          Ο  ΓΕΝ.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


            ΤΣΑΠΑΛΗΣ  ΓΕΩΡΓΙΟΣ                                ΚΑΙΛΑΣ  ΚΩΣΤΑΣ

Σάββατο, 29 Μαρτίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΡΟΣ ΔΟΕ



Αριθμ. Πρωτ: 28

Λαμία, 29/3/2014

 

ΠΡΟΣ

ΔΟΕ

  

Αγαπητοί  συνάδελφοι
Θα  θέλαμε  να  σας  καταθέσουμε  τις  σκέψεις  μας  σχετικά  με  το  θέμα  της  αντιμετώπισης  της  νέας  εγκυκλίου  του  Υπουργείου  μπροστά  στην  συνεδρίαση  της  Ομοσπονδίας.
Καταρχήν  θεωρούμε  την  απόφαση  που  θα  λάβετε  ως  μια  από  τις  πιο  σημαντικές  στην  ιστορία  του  δασκαλικού  κινήματος. Κι  αυτό  γιατί  θα  απαντά  στην  οξύτερη  και  αποφασιστικότερη  κυβερνητική  επίθεση  που  δέχτηκε  το  δημόσιο  σχολείο , αλλά  και  την  πρωτοφανή  ενότητα , αλληλεγγύη  και  αποφασιστικότητα  των  συναδέλφων. Επίσης  θα  πρέπει  να  ληφθεί  υπόψη  ότι  το  πολιτικό  σκηνικό  όπως  το  γνωρίζαμε  καταρρέει. Κι  όταν  κάτι  καταρρέει  είναι  ιδιαίτερα  επικίνδυνο.
Θεωρούμε  ότι  οι  αποφάσεις  σας  θα  πρέπει  να  αναζητούν , με  συλλογικούς  τρόπους, απαντήσεις  που  και  να  συνεχίζουν  τον  αγώνα  υπεράσπισης  του  δημόσιου  σχολείου  και  να  προστατεύουν  όλους  τους συναδέλφους.
Σε  αυτή  την  κατεύθυνση  προτάσεις  θα  μπορούσαν  να  είναι:
Η  συνέχιση  καταγραφής  πρακτικών  μη  εθελουσίας  συμμετοχής  στις  ομάδες, γεγονός  που  καταδεικνύει  την  ομόθυμη  αντίθεση  των  εκπαιδευτικών.
Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων που καλούνται να εκτελέσουν μια παράνομη εντολή, οφείλουν να αναφέρουν την αντίθεσή τους σ’ αυτή.
Οι εκπαιδευτικοί που θα οριστούν (εάν οριστούν) στις ομάδες έργου να αναφέρουν την αντίθεσή τους στην παράνομη σύσταση με πρακτικά του συλλόγου διδασκόντων.
Η  συγκέντρωση  παραιτήσεων  διευθυντών  και  προϊσταμένων  στους  Συλλόγους  ώστε  να  προστατευθούν οι  ίδιοι ,  να  προστατευθεί  το  κλίμα  ενότητας  και  λειτουργίας  των  σχολείων ,  να  αναδειχθεί  συντεταγμένα  η  πλήρης  θεσμική  αντίθεση  σε  μια  έκνομη  πράξη  του  Υπουργείου  και  ουσιαστικά  να  μπλοκαριστεί  το  επόμενο  βήμα  του  υπουργείου  δηλαδή  η  αξιολόγηση  που  ξεκινά  μετά  την  1η  Μαΐου.
Είναι  πολύ  χρήσιμά  και  θετικά  τα  νομικά  επιχειρήματα  αλλά  ο  αγώνας  μας  δεν  πρέπει  να  είναι  μόνο  νομικός. Κατανοούμε  όλοι  ότι  η  σύγκρουση  δεν  είναι  απλά  συνδικαλιστική  αλλά  βαθύτατα  πολιτική. Η  ΔΟΕ  πρέπει  να  καταστρώσει  άμεσα  σχέδιο  πολιτικής  σύγκρουσης  με  την  κυβέρνηση.
Αρχικά  θεωρούμε  ιδιαίτερα  χρήσιμο  να  τεθεί  άμεσα  ερώτημα  σε  όλες  τις  πολιτικές  δυνάμεις  του  τόπου  για  το  αν  συμφωνούν  ή  όχι  με  όσα  συγκεκριμένα  γίνονται  μέσω  της  αξιολόγησης  στην  εκπαίδευση  και  να  ζητηθεί  η κατάθεση  των  δικών  τους  θέσεων.
Επίσης  το  αίτημα  της  παραίτησης  του  Υπουργού  που  θέτετε , ακόμη  και  αν  πραγματοποιηθεί,  δεν  λύνει  το  πρόβλημα  μιας  και  η  διάλυση  της  δημόσιας  εκπαίδευσης  έχει  σχέση  με  μνημονιακές  δεσμεύσεις  της  κυβέρνησης  προς  τους  δανειστές. Στο  αδιέξοδο που  ορισμένοι  οδηγούν  την  εκπαίδευση  πρέπει  να  δοθεί  απάντηση. Η ΔΟΕ σε συνεργασία με τις υπόλοιπες Ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ να θέσει πολιτικό  θέμα ανατροπής  των  μνημονιακών πολιτικών  μέσα  και  από  το  αίτημα  της  άμεσης  διενέργειας  εκλογών.


ΓΙΑ  ΤΟ  Δ. Σ.

                 Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                    Ο  ΓΕΝ.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 



            ΤΣΑΠΑΛΗΣ  ΓΕΩΡΓΙΟΣ                             ΚΑΙΛΑΣ  ΚΩΣΤΑΣ